The Journal
2006, Idén och histioren kring varumärket föds när Lisbeth Thorberg som älskar att skapa och tidigare i liten skala, designat sport, modekonfektion men även lekmaterial
för rörelsehindrade barn och har ett mångårigt förflutet inom interiör och mode, inte kunde finna läsglasögon i varken aktuell modebild eller som matchade hennes klädstil. Läsglasögon ansågs vid tidpunkten som enbart ett synhjälpmedel och lite tant, Lisbeth
önskade att se dem som en viktig modeaccessoar.
Skandinavisk och italiensk minimalism ligger Lisbeth varmt om hjärtat, varför kollektionen har en moderiktigt avskalad look i sobra eller skarpa modefärger.
Motto är läsglasögon med en exclusiv look, i bra kvalitet och till ett överkomligt pris. Läsglasögon som är lätta och sköna att bära och i modeller skapade för både kvinnor och män – de flesta modeller är unisex och vi överlåter till våra kunder att själva bestämma vilken modell som är till för vem.
Den första kollektionen lanseras - sommaren 2006.
Våra kunder, återförsäljare blev helt naturligt livsstils, interiör,
konfektionsbutiker, samt optiker, museer och bokhandlare.
Rätt snart kom efterfrågan från både butiker och privatpersoner
med adress utanför Sveriges gränser.
För möjlighet till köp för privatpersoner skapades så vår web shop,
senare även med möjlighet för leverans ända fram till dörren.
Kära kunder ni är viktiga för oss, många av er har följt oss genom åren,
det är för er som vi fortfarande en personlig kundtjänst.